Był to włoski samochód sportowy wyprodukowany przy współpracy z firmą Autodelta. Znany również jako Alfa Romeo TZ lub Tubolare Zagato. Same plany narodzin owego modelu pojawiły się w 1959 roku i maiły cel zastąpić Alfę Romeo Giulietta Sprint czymś nowym. W początkowych wyobrażeniach konstruktorów pojazd ten miał być autem wyścigowym jednak z biegiem czasu pojawiły się również wersje na drogi publiczne.
Włoski samochód
Efekt prac projektantów pozwolił na konstrukcję samochodu o obniżonym zawieszenie, wydłużonym zwisem przednim. Natomiast same nadwozie wykonano z aluminium. Pod maską tego cuda zamontowano silnik R4, o mocy 112KM. W rezultacie cały samochód warzył 650kg, i osiągał prędkość maksymalną to 216 km/h w podstawowej wersji. Wersje sportowe auta natomiast były wzmocnione i osiągały nawet 160 koni mechanicznych. Działo się tak głównie dzięki zastosowaniu dwóch świec na cylinder, oraz zmodyfikowania nieco przodu, co pozwalało na lepszy przepływu powietrza. Swój debiut na torze wyścigowym w Monza, gdzie zdobył pierwsze miejsce miał on w 1963 roku. TZ wygrał jeszcze wiele wyścig. W 1965 roku firma jednak stanęła przed trudnym wyborem albo dalej rozwijać owy model lub zakończyć produkcję. Samochód postanowiono zmodernizować. Aluminium zastąpiono włóknem szklanym, co pozwoliło na obniżenie wagi samochodu i zwiększyć liczbę koni mechanicznych do 170. Model osiągnął prędkość 245km/h. Nowy model dostał nazwę Alfa Romeo Giulia TZ2. Nie odniósł on jednak zadziwiających sukcesów na torach i zakończono jego produkcję. Giulii TZ2 powstało zaledwie 12 sztuk, a ich ceny na dzisiejszych aukcjach przekraczają 200 tysięcy dolarów za sztukę. W 2010 roku wypuszczona kontynuację modelu na cześć koncernu, który kończył w tym roku 100 lat. Model ten to 850 kg bestia osiągająca prędkość maksymalną ponad 300 km/h.