Wraz z rozpowszechnieniem się elementów z drewna klejonego w budownictwie pojawiły się nowe możliwości. Elementy te mogą mieć teraz o wiele większe rozmiary i długości, mają też znacznie większą elastyczność. Różnego rodzaju konstrukcje drewniane wytwarzane z dreawna klejonego budowlanego takie jak: hale sportowe, kościoły, magazyny, domy konkurują coraz częściej z podobnymi konstrukcjami wykonanymi ze stali. Jednak pojawiły się różnego rodzaju kłopoty z transportem tych elementów, ze względu na ich spore rozmiary.
O ile trasport elementów nie przekraczających 30 metrów długości i szerokości do 3,5 metra nie jest dużym problemem to jednak gdy są one większe, a dzieje się tak coraz częściej gdy w gre wchodzi drewno klejone, to trzeba się liczyć już z transportem specjalnym. Niektóre elementy są wręcz niemożliwe do transportowania na duże odległości. W Polsce najdłuższe przewożone elementy osiągają długość 40-45 metrów, natomiast w Niemczech jest możliwy transport elementów dochodzących nawet do 70 metrów. Jednak taki przewóz wymaga dokładnego planowania i uporania się z wieloma przeciwnościami.